Het wordt steeds moeilijker om in contact te komen met je klant. Steeds meer gaat digitaal en klanten weten steeds gerichter het doel te vinden. Ook na een interactie moment met je klant in contact blijven is steeds lastiger. Klanten geven niet zo snel meer een review of schrijven zich in voor de nieuwsbrief. Spel is een mogelijke manier om toch in contact te komen met je klant.
Mensen houden van spelen. Bied ze een leuk spel aan of spelronde en ze doen al snel mee. Het gaat mensen vaak om de uitdaging en nog extra stimulans is er vaak als er ook iets te winnen valt. En dat wat er te winnen valt hoeft niet eens zo groot te zijn. Maar je kan nog meer dan een klant laten winnen, zo kan je ze ook laten leren over jouw bedrijf. Maak spelrondes met onderwerpen die binnen jouw organisatie spelen.
Op het moment dat je klant wil spelen, moet hij direct kunnen spelen. Dat is ook de kracht van tv-spellen, de kijker bepaalt of hij wil kijken en hij kan direct meespelen. Op die manier wil jij jouw klant ook uitdagen met je spel. Maar zoveel tijd als je klant voor de tv heeft, heeft hij misschien niet op de plek waar jij hem uitdaagt. Daarom moet je het spel eenvoudig, kort en krachtig houden.
Heb je al eens aan een spel op je verpakking bedacht? Je bedrukt het met een QR-code en een uitdagende tekst en spelen maar! Of in jouw tijdschrift of krant, creëer interactie met je lezers door andere spellen aan te bieden dan kruiswoordraadsels en sudoku's. Wij raken niet uitgepraat over hoe je spel kan inzetten, maar wij kunnen niet wachten op het eerste goede doel die een bedankkaartje aan de collectant geeft met een leuk spel. Nou en zo gaan we graag nog even door hoe jij het kan toepassen voor jouw bedrijf.
Organisaties zijn steeds meer bezig om klanten onderdeel uit te laten maken van het verhaal van jouw organisatie. Door spel creëer je op een hele toegankelijke manier interactie met jouw klant. Dit kan je daarna verder langzaam opbouwen door meer over jouw organisatie te vertellen. Zo creëer je als organisatie een band met de klant en kan je jouw boodschap overbrengen.
Wij maken diverse spellen voor diverse soorten klanten. Met onze diverse spelvarianten weten wij jouw klant uit te dagen. Dat doen we online, op papier of live met een presentator. De klant kan eenvoudig met zijn smartphone meespelen door het scannen van een QR-code. Onze spellen zijn interactief, dat houdt in dat je zonder tussenkomst van een persoon verder kan spelen. Neem contact met ons op als jij meer wil weten over hoe jij spel kan toepassen voor interactie met jouw klant.
Laten we samen meer spelen. Blijf op de hoogte van de spellen, kortingen en spelideeën van The Pub Games via de nieuwsbrief.